Belangrijke wijzigingen Autodesk gebruikersvoorwaarden

Belangrijke wijzigingen Autodesk gebruikersvoorwaarden

Onlangs zijn de 2019 versies van Autodesk software uitgebracht. Tegelijkertijd zijn er ook een aantal wijzigingen aangebracht in de gebruikersvoorwaarden. In dit blog vertel ik je over een aantal belangrijke veranderingen.

Tegelijkertijd werken met meerdere producten uit de Autodesk Collection

Misschien herken je dit: je bent aan het tekenen in AutoCAD en Inventor en wilt een mooie visualisatie uitrenderen in 3DS Max. Terwijl jij lekker aan het werk bent kan een andere collega Inventor niet op starten. Wat blijkt? Met het opstarten van het derde programma van de Product, Design and Manufacturing Collection heb je een tweede licentie gepakt van het netwerk. Hierdoor kan je collega hier geen gebruik van maken en niet aan het werk.

Goed nieuws! Dit scenario is sinds kort verleden tijd. De gebruikersvoorwaarden zijn aangepast en vanaf nu kun je alle producten uit een Collection tegelijkertijd gebruiken. Zonder extra licenties in te schakelen.  Dus ontwerp, render, beheer, modelleer, plan, analyseer en programmeer zoveel je wilt met alle beschikbare programma’s uit een Collection.

Inloggen vanuit één locatie

Maak jij ook thuis gebruik van je single-user licentie? Dan gaat er voor jou wel iets veranderen. Het is namelijk niet mogelijk om tegelijkertijd gebruik te maken van je Autodesk product thuis en op kantoor. Dit was al niet toegestaan, maar is nu ook technisch niet meer mogelijk. Als je op kantoor bijvoorbeeld je AutoCAD opstart, wordt je AutoCAD thuis, na een melding, automatisch afgesloten. Dat is fijn, want nu weet je zeker dat je de gebruiksvoorwaarden van Autodesk niet overtreedt.

Inloggen onder één account

Krijg jij deze melding en staat AutoCAD thuis niet open? Het kan dan zo zijn dat jij en een collega onder hetzelfde account zijn ingelogd. Bij het opstarten van jouw software zie je rechts bovenin met welk account je bent ingelogd.

Het is belangrijk dat dit jouw persoonlijke account is anders kun je niet inloggen. Heb jij geen persoonlijk account? Vraag dan jouw Contract Manager om een account aan te maken en de software toe te kennen. De Contract Manager is de collega die jullie licenties beheert. Weet je niet wie dit is? Neem dan gerust contact met ons op. Ook voor andere vragen over deze onderwerpen kun je natuurlijk bij ons terecht. Ons Service Center helpt jou graag verder zodat jij weer snel aan de slag kan.

Marieke Rijgersberg

"Ik help je uit de brand."


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Meer informatie

Wij maken gebruik van cookies.
Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen (en mogelijk ook buiten) onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen content aan jouw interesses en profiel aan. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Sluiten