CAD & Company Service Center via Alexa
CAD & Company Service Center per 1 april ook bereikbaar via Alexa

CAD & Company Service Center per 1 april ook bereikbaar via Alexa

Per 1 april is het CAD & Company Service Center ook bereikbaar via de Echo Spot van Amazon. Je kunt ons vanaf dan ook via de virtuele assistente Alexa bereiken!

The next step

De technologische ontwikkelingen gaan heel hard. Daarmee ontwikkelen de mogelijkheden van het klantcontact zich ook heel snel. Het eerste digitale klantcontact gebeurde via e-mail en het internet. Eerst werden er websites gebouwd. Daarna volgden webshops, zoals bijvoorbeeld CADkoop.

De volgende stap die wij met zijn allen hebben gezet, is de inzet van mobiele apparatuur. Met behulp van onze smartphones en tablets hebben wij toegang tot informatie via websites of apps. De belangrijkste interface hiervoor is het scherm en een toetsenbord.

Een van de laatste digitale ontwikkelingen is de de opkomst van virtuele spraakassistentes zoals Siri en Alexa en de communicatie via smartspeakers.  Hierdoor kunnen wij nu ook op een natuurlijke manier vragen stellen en heb je niet langer een toetsenbord en scherm nodig. Voor bedrijven biedt dit dus weer een nieuwe mogelijkheid om met klanten te communiceren.

Smartspeakers

Alle grote techspelers zijn dan ook heel hard bezig om te innoveren en introduceren allemaal hun eigen virtuele assistenten die gekoppeld worden aan smartphones en smartspeakers. De virtuele assistentes worden ook steeds beter en komen in steeds meer talen beschikbaar.

Apple heeft vorig jaar de smartspeaker HomePod geïntroduceerd, Microsoft is bezig met Cortana en Google heeft Google Home uitgebracht. Deze nieuwe revolutie is echter begonnen met de Echo van Amazon met de virtuele assistente Alexa.

In Amerika is deze technologie al massaal geadopteerd, in heel veel huiskamers, staan deze smartspeakers en is het heel normaal om commando’s te geven. Het is in Amerika zelfs mogelijk om een zogenaamde “sixpack” smartspeaker te kopen zodat er in iedere kamer een speaker gezet kan worden.

Vorig jaar maakte Burger King slim gebruik van de massale aanwezigheid van de Google Home in de Amerikaanse huishoudens. Tijdens de belangrijkste Superbowl wedstrijd van het jaar maakten zij een korte commercial waarbij zij Google home activeerden. In deze commercial vroegen zij de slimme speaker om de ingrediënten van de Whopper. Alle Google homes binnen gehoorbereik reageerden hier massaal op. Google zelf vond deze actie minder geslaagd en heeft hier snel actie op ondernomen om dit in de toekomst te voorkomen. Het geeft wel goed de kracht van deze apparaten weer.

Veel van deze technologie komt dit jaar 2018 beschikbaar in Nederland. De huidige assistenten spreken voornamelijk Engels. Dit jaar introduceren zowel Apple, Google als Amazon een Nederlandstalige versie van hun virtuele assistent op hun Smartspeakers. Dan kunnen wij ook in Nederland van deze nieuwe technologie genieten.

Innovatie bij CAD & Company

Vorig jaar, tijdens onze CAD & Company Universiteit, introduceerden wij al de Google Home. Met deze virtuele assistent lieten we zien dat het mogelijk was om gesproken commando’s  om te zetten in acties die door slimme apparatuur uitgevoerd werd. Tijdens de opening van de CAD & Company Universiteit gingen de lampen aan en werd onze favoriete muziek afgespeeld. Ooktrendwatcher Vincent Evers wist onmiddellijk deze virtuele assistent in te zetten.

Dit jaar gaan wij een hele stap verder. Met ingang van 1 april is het mogelijk om contact op te nemen met het CAD & Company Service Center via Alexa. Onderstaande video laat zien hoe je met een Echo Spot, overigens een geweldige smartspeaker, ons Service Center kan bereiken.

Hiermee laten wij als Autodesk Partner van het jaar in de Benelux zien wat er met de huidige technologie mogelijk is en hoe je deze technologie in kan zetten om het voor de klant een stuk makkelijker te maken. Wie volgt?

Heb je vragen voor het Service Center? Neem dan gerust contact met ons op. Bijvoorbeeld via Alexa! En voor alle duidelijkheid, dit is géén 1 april grap 😊!

Rob Oud

Ondernemer met hart en ziel. Bovendien gelukkig getrouwd en de trotse vader van twee prachtige zonen. Inspirator bij CAD & Company en CADkoop, initiator van BIMslim en trail-en marathonloper. Als bedrijfskundige met een bouw-, weg- en waterbouwopleiding en een passie voor innovatie is het mijn missie om de processen van onze klanten te verbeteren zodat zij meer resultaat boeken. Ik ben ervan overtuigd dat wij 30% kunnen winnen bij onze klanten. Durf jij de uitdaging aan?

"Elke dag kan het beter"


Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Meer informatie

Wij maken gebruik van cookies.
Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen (en mogelijk ook buiten) onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen content aan jouw interesses en profiel aan. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Sluiten