Het CAD & Company Jaaroverzicht 2017

Wat kijken wij terug op een mooi 2017! Een jaar met veel hoogtepunten, zoals de oprichting van Professional Services en een nieuwe website voor ons Training Center CADopleidingen. Wij organiseerden ook een aantal mooie evenementen, zoals de OPEN AIR updatetrainingen en de CAD & Company Universiteit. En wij deelden onze kennis met jullie in maar liefst 92 blogs. In dit CAD & Company Jaaroverzicht 2017 delen wij de top tien meest gelezen 2017 blogs met je en vind je ons video-jaaroverzicht.

Het jaar 2017 in vogelvlucht

#1: Trends 2017 voor bouw, civiele techniek en industrie

Jullie waren het afgelopen jaar heel benieuwd naar de trends in de bouw, civiele techniek en industrie. Werden datamanagement, samenwerken en werken in de Cloud binnen jouw organisatie in 2017 ook steeds belangrijker? Ontdek snel zelf of jouw organisatie Robs verwachte trends daadwerkelijk heeft zien gebeuren.

Trends 2017 voor bouw, civiele techniek en industrie

#2: Van BIM naar VR met Revit LIVE

Sinds begin vorig jaar is het mogelijk om jouw 3D-model in Virtual Reality (VR) te bekijken. Een mooie ontwikkeling die de workflow van BIM naar VR nog gemakkelijker maakt. In Christians blog lees je meer over deze LIVE viewer voor VR.

Van BIM naar VR met Revit LIVE

#3: Wat is digitale disruptie en wat betekent dit voor de industrie?

Het afgelopen jaar maakte de industrie kennis met digitale disruptie. Ben jij benieuwd naar deze nieuwe en ontwrichtende innovatie? Eva vertelt je in haar blog meer over digitale disruptie in de industrie.

Wat is digitale disruptie en wat betekent dit voor de industrie?

#4: Van 3D naar VR met 3ds Max Interactive

VR was het afgelopen jaar een populair thema onder onze bloglezers. Ook dit blog over 3ds Max Interactive behaalde een plek in onze top tien van de meest gelezen blogs.

Van 3D naar VR met 3ds Max Interactive

#5: What’s new Revit 2018 training 4 mei 2017

Een van onze hoogtepunten in 2017 was OPEN AIR. Tijdens dit vierdaagse event brachten wij de bezoekers op de hoogte van de what’s new’s in AutoCAD, Inventor, InfraWorks en Revit. Voorafgaand aan OPEN AIR deelden wij al een aantal what’s new’s met jullie in blogs, zoals dit blog van Sjors over Revit. En ik kan alvast verklappen dat wij ook dit jaar de OPEN AIR trainingen zullen organiseren 😉

What’s new Revit 2018 training 4 mei 2017

#6: Collaborea 1.0 de rule-based checker in Navisworks

Collaborea is de rule-based checker in Autodesk Navisworks die jouw model via regels controleert op data. Het afgelopen jaar was Collaborea volop in ontwikkeling. Meer over de onmisbare schakel in Navisworks lees je in dit blog van Bas.

Collaborea 1.0 de rule-based checker in Navisworks

#7: Fusion360 versus Solidworks

Ontwerpen in Fusion360 of in Solidworks? Een vraag die veel industrieel ontwerpers zichzelf stellen. Chris zette beide pakketten vorig jaar naast elkaar. Zijn bevindingen lees je in dit blog.

Fusion versus Solidworks

#8: AutoCAD classic workspace vs. de ribbon

De AutoCAD ribbon bestaat al sinds AutoCAD 2009. Maar ben jij al bekend met alle voordelen van de ribbon ten opzichte van de classic workspace? Benno vatte ze voor je samen in dit blog. Of ben jij juist benieuwd naar hoe je toch nog terug kunt naar de classic workspace? Het antwoord hierop vind je terug in dit blog.

AutoCAD classic workspace vs. de ribbon

#9: De CAD & Company PowerTools zijn beschikbaar

De lancering van de CAD & Company PowerTools was ook een van onze hoogtepunten van het afgelopen jaar. Ons development team ontwikkelde het afgelopen jaar verschillende PowerTools voor Inventor en Revit.

De CAD & Company PowerTools zijn beschikbaar!

#10: Autodesk vereenvoudigt haar licentiemodel

Het laatste blog in de top tien van de 2017 blogs gaat over een belangrijke wijziging van Autodesk. Vanaf 15 juni bood Autodesk de mogelijkheid om licenties flexibel in te zetten. Gielje besloot om de opties te delen in een blog.

Autodesk vereenvoudigt haar licentiemodel

Tot slot

Ik hoop dat 2018 net zo mooi gaat worden als 2017. Wij blijven dit jaar onze kennis met jou delen in blogs en video’s, maar ook bij onze evenementen. Heb jij een onderwerp waar je graag meer over wilt lezen in een blog? Laat mij dit dan weten in een reactie onder dit blog.

Eva de Groot

Als PR & communicatiemanager zorg ik ervoor dat (onze) kennis voor iedereen beschikbaar is, gedeeld en samengebracht wordt. Of dit nu via een blog, vlog, webinar of evenement is. Zo leer je van elkaar, blijf je innovatief en kom je vooruit! Welke kennis wil jij met ons delen?

"Stilstand is achteruitgang"