2017-otx-steve-blum-1170x366
Interview Steve Blum (Vice President Autodesk) over Maintenance naar Collections

Interview Steve Blum (Vice President Autodesk) over Maintenance naar Collections

Veel CAD & Company collega’s zijn deze week aanwezig bij de One Team Extension (OTX). Hier volgen zij veel trainingen. Rob Oud maakte van de gelegenheid gebruik om te praten met Steve Blum. In het interview spreken zij over de overgang van Maintenance naar Collections.

Bekijk het interview of lees hieronder de uitgeschreven versie.

Uitgeschreven versie van het interview

Rob:
Naast mij staat Steve Blum (senior Vice President of Sales and Marketing Autodesk worldwide). Steve en ik kennen elkaar al een tijdje. We zijn hier in Berlijn voor de jaarlijkse Autodesk OTX. OTX is een evenement waar Autodesk haar partners traint en waar we de laatste kennis opdoen. Hoe vind je het?

Steve:

Ik houd hiervan. Excuses voor het achtergrondgeluid, maar we zitten tussen verschillende sessies in op dit moment. Het is hier geweldig! Er zijn hier 2.000 mensen en het is super dat de partners hier ook zijn. Via onze partners gaan we de markt op. Het is belangrijk dat we samenwerken en dat doen we hier op de OTX.

Rob:
Een aantal maanden geleden verstuurden jullie een mailing over de verschuiving van maintenance naar subscription. Sommige klanten waren verward, een aantal boos en nog een aantal vertrouwen Autodesk niet. Wat vind jij? Wat gebeurt er? En waarom doen jullie dit?

Steve:

Allereerst sorry als iemand dit gevoel erbij heeft. We gaan hier zeker nog eens naar kijken, want dat was niet ons doel. We hebben een grote groep loyale klanten met een maintenance plan. We investeerden en ontwikkelden in de subscriptions om een nog betere gebruikerservaring te krijgen. De subscriptions geven klanten toegang tot de softwareproducten die zij nodig hebben. Zij bepalen zelf hoe zij hun toegang gebruiken en krijgen inzicht in hoe dit zich verder ontwikkeld. Op deze manier optimaliseren zij het gebruik zelf. Daarom geloven wij echt dat de subscriptions meerdere belangrijke waardevolle elementen bieden, die er niet zijn bij het maintenance plan. Daarom maken wij de overstap van maintenance naar subscription bekend. Natuurlijk moet iedereen wel zijn eigen keuze maken. Er is voldoende tijd om deze keuze te maken. Het meest belangrijke is dat je contact zoekt met je partners. Praat over wat jouw bedrijf nodig heeft en verklaar deze. Laat Rob en zijn team het uitleggen. Wat zijn de opties en hoe werkt het? Bepaal daarna pas welk overgangsplan het beste is voor jouw organisatie. Wij zullen elke vraag beantwoorden en willen er zeker van zijn dat onze klanten precies weten wat er speelt. Zodat zij uiteindelijk de beste keuze voor het bedrijf kunnen maken.

Rob:
Wij hebben de presentatie al aan een aantal klanten gegeven. Dit vonden zij erg fijn. Nu begrijpen zij wat er gebeurt. Dat waardeerden zij van Autodesk. Ik denk dat dat een van de dingen is die we nu moeten doen.

Steve:

We moeten er zeker van zijn dat iedereen de antwoorden heeft. Het is moeilijk om dat te communiceren per mail, maar we wilden ook transparant zijn. Het is belangrijk dat onze klanten weten wat er speelt. Wij geven ze ook een aantal jaar om hier goed over na te denken. Het belangrijkste nu is om de verbinding te zoeken en het gesprek aan te gaan. Laat onze partners delen wat het betekent en hoe het werkt. Zodat jij de beste beslissing kunt nemen voor jouw organisatie.

Rob:
Wat betekent de cloud voor Autodesk? En wat betekent het voor klanten?

Steve:

Voor klanten betekent de cloud toegang tot oneindig veel rekenkracht en de mogelijkheid om samen te werken vanaf verschillende locaties. Je hebt ook toegang vanaf verschillende apparaten, een mobiel, iPad of computer. Het kan allemaal. De cloud verbindt iedereen met elkaar. Voor ons, Autodesk, betekent het dat we investeren in nieuwe applicaties. Deze ontwikkelen we ook verder om meerdere klanten te kunnen helpen. We blijven ook investeren in destkops, omdat hier nog heel wat te doen is. Daarnaast zijn er veel gebruikers van andere technologieën, de cloud helpt klanten focussen op hun future of making things.

Rob:
Dus we gaan in de toekomst naar de collections en met de collections gaan we naar de cloud.

Steve:

Dat klopt. Industry collections (en als je niet weet wat dit zijn neem dan contact op met Rob en zijn team) zijn de verbinding tussen de computer en de cloud. Onderdeel van de industry collections is de cloud. Daarom spreken we van een overgang naar cloud gebaseerde oplossingen. De collections zijn de beste manier om te beginnen met de cloud in je designproces.

Rob:
Bedankt Steve.

Kim Wiersma

Een woord zegt meer dan duizend beelden

"Een woord zegt meer dan duizend beelden"


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*