Voordelen serviceblokken
Top 3 voordelen van serviceblokken

Top 3 voordelen van serviceblokken

Sinds vorig jaar bestaat het CAD & Company abonnement. Hiervan zijn verschillende varianten, afhankelijk van jouw wensen en organisatievorm. Kies bijvoorbeeld voor een basis, professioneel of zakelijk abonnement. Standaard ontvang je een aantal serviceblokken bij je abonnement. Eén van de voordelen als abonnee is dat je serviceblokken met korting kunt afnemen. Maar wanneer kies je voor een serviceblok en wat zijn de voordelen hiervan?

1- Raamwerkovereenkomst

Het grootste voordeel is dat je met serviceblokken een raamwerkovereenkomst aangaat. Hiermee koop je vooraf kennis in en heb je vooraf inzicht in jouw uitgaven en investering.

2 – Snel toegang tot service

Heb je een vraag over je software of loopt je systeem vast en wil je snel geholpen worden? Natuurlijk helpen wij je bij het oplossen van deze problemen. Gaat het net iets verder en is er meer specialistische kennis nodig? Dan kun je door het inzetten van een serviceblok direct aan de slag met één van onze specialisten. Zonder eerst een offertetraject in te gaan of toestemming nodig te hebben voor facturatie. Het serviceblok is immers al betaald. Zo voorkom je frustratie en onnodige vertraging waardoor jij weer snel door kunt met je werk.

3 – Flexibiliteit

Iedereen binnen jouw organisatie kan een serviceblok inzetten, op een moment dat het voor jou en je collega’s uitkomt. Daarnaast is een serviceblok een goede mogelijkheid voor kleine werkzaamheden waar jij zelf niet aan toekomt. Flexibel inzetbaar, vanaf afstand of bij jouw op locatie.

Wanneer zet je serviceblokken in?

Nu je de voordelen weet, is het ook handig dat je weet waarvoor je een serviceblok kunt inzetten. Naast Service Center gerelateerde vragen kun je namelijk nog veel meer doen met je serviceblokken. Zet serviceblokken bijvoorbeeld in om je bedrijfsproces te verbeteren of voor een software asset management check om na te gaan of jouw licenties wel compliant zijn.  Hieronder nog een aantal voorbeelden per branche.

Industrie

Zet een serviceblok in voor een modelcheck of het vereenvoudigen van jouw samenstelling in Inventor. Andere mogelijkheden zijn coachingsmomenten waarbij onze consultants specifiek kijken hoe jij de productiviteit kunt vergroten met standaard versnellers. Hoe voorkom je het dubbel invoeren van informatie? En hoe vind je informatie makkelijk terug? Allemaal vragen waarbij onze consultants jou verder op weg helpen.

Wil je een demonstratie van AutoCAD plant 3D of AutoCAD Electrical? Ook dit kan. Dit verzorgen wij voor jou op afstand zodat jij weet hoe je deze pakketten inzet voor jouw organisatie. Kortom, voldoende mogelijkheden om alles uit jouw serviceblokken te halen.

Bouw en installatie

Voldoet jouw Template en Protocol nog wel aan de huidige stand van techniek en standaarden? Gebruik serviceblokken voor het analyseren en aanpassen van je Revit template. Scan en analyseer je huidige werkproces, controleer jouw BIM-model of BIM-families. Laat je BIM-protocol updaten. Dit zijn allemaal mogelijkheden waarvoor jij serviceblokken kunt inzetten.

Civiele techniek en infra

Tenders en projecten nemen veel tijd in beslag en drukken zwaar op de planning, zeker aan het eind van het jaar. Hierdoor blijft er vaak weinig tot geen tijd beschikbaar om te werken aan bedrijfsstandaarden of om trainingen te volgen. Juist dan is het een goed moment om serviceblokken in te zetten. Bijvoorbeeld voor advies en begeleiding bij de BIM/GIS werkwijze, begeleiding bij tenders of juist om inzicht te krijgen in de mogelijkheden van InfraWorks. Maakt jouw organisatie voldoende gebruik van nieuwe functionaliteiten? Zet serviceblokken in om jouw proces te scannen en vergroot de productiviteit bij projecten.

Meer informatie?

Heb jij nog serviceblokken openstaan? Vergeet deze dan zeker niet in te zetten. Je hebt er tenslotte al voor betaald, het is zonde als deze verlopen. Wil jij meer weten over het CAD & Company abonnement en/of serviceblokken? Neem dan gerust contact met ons op. Wij adviseren je graag!

Eva de Groot

Als PR & communicatiemanager zorg ik ervoor dat (onze) kennis voor iedereen beschikbaar is, gedeeld en samengebracht wordt. Of dit nu via een blog, vlog, webinar of evenement is. Zo leer je van elkaar, blijf je innovatief en kom je vooruit! Welke kennis wil jij met ons delen?

"Stilstand is achteruitgang"


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Meer informatie

Wij maken gebruik van cookies.
Om jouw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou verzamelen en jouw internetgedrag binnen (en mogelijk ook buiten) onze website volgen. Met deze informatie passen wij en derde partijen content aan jouw interesses en profiel aan. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Sluiten