Page content

article content

6 manieren om makkelijker met Vault te werken

Gemiddelde leestijd: 2,5 minuten 

Op de Research & Development- en engineeringafdeling gebruik je Autodesk Inventor in combinatie met Autodesk Vault voor het ontwikkelen, uitwerken en beheren van jouw producten of projecten. Inventor genereert bestanden en informatie, die ook voor andere partijen noodzakelijk zijn. Denk hierbij aan interne afdelingen zoals inkoop, werkvoorbereiding of productie, maar ook externe partijen zoals leveranciers. Welke bestanden en informatie bedoel ik dan? Vaak gebruik je voor jouw bedrijfsproces onder andere PDF, DWG en STEP bestanden. Uiteraard kun je vanuit de software deze bestanden handmatig genereren. Maar wat nou als dit automatisch gebeurt? Al vanaf 2004 helpen wij klanten hun R&D- en engineeringproces te stroomlijnen met Autodesk Vault oplossingen. Omdat wij staan voor het optimaliseren van jouw processen en hiermee het maximale resultaat willen behalen, hebben wij voor Autodesk Vault een aantal add-ins ontwikkeld; de Ampersand Vault PowerTools. Hieronder lees je wat de Vault PowerTools voor jou kunnen betekenen!

PowerTool 1: Vault Publisher

Wil jij automatisch een PDF van jouw tekening wanneer deze wordt goedgekeurd? Dan is Vault Publisher iets voor jou! Vault Publisher reageert op statusveranderingen van een document, item of Engineering Change Order (ECO). Vault Publisher genereert ook verschillende afgeleide bestanden van jouw tekeningen of modellen, en slaat deze op binnen Vault of SharePoint. Bij het opslaan kunnen ook eigenschappen van het bron document overgenomen worden, zodat bijvoorbeeld het projectnummer of de revisieletter overeenkomen.

Welke bestanden maakt Vault Publisher voor je aan?

  • PDF – Een PDF van een tekening of office document zoals DWG, IDW, DOC(X), XLS(X), PPT(X);
  • DWF – Publicatie van een door Vault gegenereerde DWF naar Microsoft SharePoint;
  • DWFX – Publicatie van een DWFX van een DWG met AutoCAD;
  • DWG – Publicatie van een AutoCAD DWG in vorige AutoCAD DWG formaten. Of publicatie van een Inventor IDW als AutoCAD DWG;
  • STEP – Publicatie van een Inventor model in STEP formaat.

PowerTool 2: AutoProject

Maak jij vaak projecten aan in Autodesk Vault? En hebben deze projecten een vaste folder structuur? Dan bespaart AutoProject je veel tijd! Deze add-in maakt in één actie een project folder aan, inclusief eigenschappen, folderstructuur en rechten. Ook kan direct een documentnummeringsschema aangemaakt worden. Zo sla je direct documenten op met de juiste naam op de juiste plaats.

PowerTool 3: AutoProperties Pro

AutoProperties Pro zet eigenschappen van een map (zoals bijvoorbeeld projectnummer) over naar de eigenschappen van een document na het toevoegen in Vault. Eigenschappen die zowel op de (bestands)categorie van het document als de map staan, worden gekopieerd. Alle map-eigenschappen in de hiërarchie worden gekopieerd, wat betekent dat definities op meerdere niveaus worden gemaakt. AutoProperties Pro heeft beschikt ook over een functie waarmee bestanden achteraf geüpdatet kunnen worden. Dit is erg handig als je bestanden verplaatst, of als bestanden niet de juiste categorie hebben.

PowerTool 4: AutoDocument

Met AutoDocument maak je direct vanuit Vault je documenten aan, op basis van één of meerdere templates. En met het invullen van de eigenschappen wordt je document direct klaar gezet! AutoDocument ondersteunt uiteraard nummeringsschema’s om je bestandsnamen te genereren. En daarbovenop vult AutoDocument ook automatisch delen van de bestandsnaam in, als ze overeenkomen met eigenschappen die je hebt ingevuld.

PowerTool 5: Approval

Approval plaatst bij goedkeuring de datum en approver (gebruikersnaam) in de eigenschappen van het document. Deze eigenschappen worden automatisch verwerkt in de tekening onderhoek.

PowerTool 6: AutoID

AutoID genereert automatisch een uniek referentie nummer voor je document, bij inchecken in Vault.

Ook tijd besparen?

De Ampersand Vault Powertools biedt je add-ins, die je veel tijd besparen. Ook worden je bestanden consistent aangemaakt en opgeslagen. Daarnaast verminder je administratieve handelingen met kans op fouten én verhoog je hierdoor je productiviteit! Wil jij ook tijd besparen door jouw proces te optimaliseren? Ik adviseer al ruim 13 jaar bij het optimaliseren van processen en hoe onze oplossingen hierbij kunnen helpen. Wil je meer weten? Stel je vraag gerust hieronder of neem contact met ons op.

De PowerTools ondersteunen ook Vault 2020!

Comment Section

0 reacties op “6 manieren om makkelijker met Vault te werken

Plaats een reactie


*