Service Center

Service Center

Voor al jouw vragen over ICT en software

Ons Service Center helpt je bij vragen over ICT en het gebruik van Autodesk en Microsoft software. Wij bieden service via e-mail, telefoon en remote-support. Ook kun je ondersteuning op locatie aanvragen. Het gebruik van het Service Center valt binnen de voorwaarden van het ICT-beheercontract of het CAD & Company abonnement. Heb je geen contract of abonnement bij CAD & Company en heb je wel een vraag? Wij informeren je over de voorwaarden en helpen je graag. 

Teamviewer

Via Teamviewer kijken wij direct mee op jouw scherm zodat jij snel weer aan de slag kunt. Om je sneller te kunnen helpen, raden wij je aan om alvast Teamviewer te downloaden voordat je telefonisch contact met ons opneemt. 

CAD & Company abonnement

Met een CAD & Company abonnement heb je snel en flexibel toegang tot ons Service Center. Wil jij daarnaast complete ondersteuning, geïnspireerd worden en geen zorgen hebben over service? En wil jij altijd up-to-date zijn met je software en beschikken over goed getrainde medewerkers? Kies dan voor het CAD & Company abonnement.  

Meest gestelde vragen

Aan de slag met Autodesk

Hoe activeer ik mijn single-user licentie?

Single-user licenties van Autodesk moet je tegenwoordig toekennen aan de gebruikers van de software. Je kunt AutoCAD of andere programma’s niet meer alleen activeren met het serienummer. In dit blog lees je meer over het toekennen van licenties aan de gebruikers en over het downloaden en activeren van de de software.

Hoe activeer ik mijn multi-user licenties?

Bij elke grote update, bijvoorbeeld van versie 2018 naar 2019, en bij de aanschaf van een nieuw programma met een multi-user licentie moet je een nieuw licentiebestand genereren. In dit blog vind je een stappenplan voor het activeren van de multi-user licenties. 

Hoe download en installeer ik Autodesk software?

Autodesk software installeren en activeren is makkelijker dan veel mensen denken. Het is tegenwoordig mogelijk om jouw Autodesk software te activeren zonder een serienummer in te hoeven voeren. In dit blog lees je meer over het downloaden, installeren, activeren en up-to-date houden van Autodesk software.

Hoe update ik mijn Autodesk software?

Met de Autodesk Desktop App kun jij eenvoudig zien of er een update beschikbaar is. Het Autodesk logo rechtsonder in het systeemvak krijgt dan een oranje sterretje. Lees er meer over dit blog

Hoe download ik eerdere versies van Autodesk software? 

Met een Autodesk-subscription of lopend maintenance plan heb jij altijd recht op de minimaal drie voorgaande. Neem contact met ons op om te weten waar je precies recht op hebt en hoe je deze voorgaande versie kunt downloaden.

Foutmeldingen

Ik krijg de error: 'An error has occurred in the script on this page'. 

Deze melding komt soms voor bij het opstarten van de software. Het kan vele oorzaken hebben en heeft dus ook geen eenduidige oplossing. Neem contract met ons op om de juiste oplossing te vinden. 

Ik krijg de melding: 'Renew your license'. 

Krijg je deze melding? Zorg er dan voor dat de licentie die je gebruikt nog geldig is. Voer je de juiste gegevens in, maar kom je steeds weer terug bij deze melding? Dan zit je in een “Renew your license” loop. Lees de oplossingen in dit blog

Ik krijg de error: 'Contact your Administrator to request permission to use this product'.

Als je deze melding krijgt, is het programma nog niet toegekend, maar wel geinstalleerd. Jouw Contract manager of Software coordinator kan dit oplossen door deze stappen te volgen. 

Ik krijg de error: 'A valid license could not be obtained'.

Krijg je de foutmelding Error -4.132.0 - A valid license could not be obtained? Lees hier de oplossing.  

Krijg je de foutmelding Error Netwerklicentie error 0.0.0 - A valid license could not be obtained? Lees hier de oplossing. 

Ik krijg de error: 'The program can't start because MSVCR110.dll is missing'. 

Dit is een relatief veel voorkomende foutmelding met een (vaak) eenvoudige oplossing. Lees in dit blog op welke manieren je dit kunt repareren. 

Overige vragen

Wat betekent van Maintenance naar subscription?

Sinds 2016 heeft Autodesk een nieuw abonnementsmodel met mooie voordelen. Met het nieuwe subscription plan krijg je namelijk uitgebreidere software voor een lagere prijs. Er zijn verschillende abonnementsopties. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies. 

Hoe kan ik switchen van Suite naar Collection?

Dit is onderdeel van Maintenance naar subscription. Er zijn verschillende abonnementsopties. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.

Hoe importeer/exporteer ik mijn eigen settings in Inventor/AutoCAD?

In Autodesk-software zoals AutoCAD en Inventor kun je je settings instellen zoals je dat zelf wilt. En, heel handig, deze instellingen kun je ook meenemen naar een nieuwe installatie. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies. 

Hoe kan ik een netwerklicentie lenen (borrow) voor onderweg?

Als je de software wil gebruiken zonder verbinding met de licentiesoftware te hebben, kun je de netwerklicentie tijdelijk lenen. Je zet dan een licentie voor een bepaalde tijd in gebruik, zodat je het op je eigen systeem kan activeren zonder verbinding met de licentieserver. In dit blog lees je hoe je dit kan doen.

Hoe vraag ik een Home Use licentie aan?

Heb jij een single-user, perpetual, multi-user of netwerklicentie? Ieder abonnement heeft zijn eigen manier om deze Home Use licentie aan te vragen. Je vindt hier de verschillende manieren. 

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op met het Service Center!

Ons Service Center is op werkdagen te bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur. Stel jouw vraag via telefoon, mail of onderstaand contactformulier.  

T: +31 88 494 66 71

E: servicecenter@cadcompany.nl

Cookiestatement